Selasa, 26 Julai 2011

.:::¤¤~Terima aku apa adanya~¤¤:::..

Aku adalah aku...
Tidak secantik pelangi di waktu petang,
Tidak sedamai birunya hamparan langit,
Kerana aku adalah aku
Se0rang hamba yg memiliki bnyak kekurangan...

Terimalah diri ku apa adanya..
Salahkah permintaan ku ini??

Maaf andai aku tidak dapat menjadi seperti yang kau inginkan..
Bukan aku men0laknya 
Tidak sama sekali,
Kerana aku juga ingin menjadi insan yang sempurna di matamu...

Tapi tahuka dirimu
Aku ini insan yang sering melakukan kesilapan
Tapi aku tidak pernah berptus asa meminta pada 'penjaga hatiku' agar aku sering d ingati agar segera kembali kepadaNYA..
Andai aku terleka seketika dengan secalit keindahan dunia..


Terimalah aku seadanya..
Kerana dilubuk hatiku yg terdalam jga ingin menerimamu apa adanya..
Kerana aku bukan serikandi yg sepadan dengan insan setampan yusuf,sekaya sulaiman apatah lagi sesempurna Muhammad...
Kerana aku adalh aku insan yang tlalu banyak kekurangan..


Bukan aku tidak memahami kehendak hatimu
Cuma aku tidak mahu menjadi insan hip0krit,munafik dan seumpamanya apabila aku penuhi semua kehendakmu itu..

Kerana aku telah bnjanji kepada Rabbul izzati
Yakni Tuhan ku dan Tuhan mu
Bhawa s0latku,ibadahku,hidup dan matiku hanya untukNYA
Jadi izinkan aku betulkn dahulu niatku agar sntsa terarah kepadaNYA dlm setiap perubahan yang ku lakukn...


Terkadang diri ku tak hbis berfkir
Knpa kesempurnaan ku jga yg kaw inginkan padahal sebelum dirimu bertemu wali ku tidak pernah sesekali ku dengar rungutan drimu
Tapi aku cuba besangka baik krana smua permintaan mu itu bakal membawa kebaikan buatku..

Aku tidak meminta apa2 darimu,
Tapi hanya 1 ku m0h0n izinkan aku menjadi diriku sendri yakni beramal mengikt kemampuan ku,
Kerana bagi ku biarlah amal yg ku lakukan itu sdikit tetapi tetap istiq0mah insyaALLAH mga sntsa dpndang 0lhNYA..

Saat ni aku ingin menyepi
Menyepi dari mgethui keadaan dirimu, kerana ku yakin jika dirimu terbaik buatku akan Allah aturkn pertemuan atr kta kelak yg pastinya saat itu senyuman sahaja yang mampu terukir...

Tetapi...sekiranya detik itu tiada tercatat dalam ketetapan takdirNYA
Jgan sesekali ada kesedihan menjeruk drelung hati2 kita,
Teruskan tersenyum dan lafazknlah dlm bisikan nurani ada insan yg lbh baik tlh Allah aturkan buat kita....
(^__^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan